SimplePay tanúsítvány frissítési probléma

A SimplePay által használt Comodo/Sectigo ssl tanúsítvány május 30-án lejárt. Ezzel kapcsolatban a SimplePay kiküldött egy tájékoztató levelet minden ügyfelének, ám a megoldás bizonyos esetben nem vezetett eredményre.

SimplePay hivatalos tájékoztató

Tisztelt Partnerünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az OTP Mobil Kft. által üzemeltetett SimplePay fizetési felületének tanúsítvány kiadója (Comodo/Sectigo) lecserélte az eddig használt ROOT CA tanúsítvány lánc egyes elemeit.
A tanúsítvány kiadója (Comodo/Sectigo) eddig használt tanúsítványa 2020.05.30-án lejárt, az új ROOT CA tanúsítvány elemek implementálása az OTP Mobil Kft. saját tanúsítványával egy időben már automatikusan megtörténtek a SimplePay rendszerben.
Kérjük ellenőrizzék, hogy az Önök webáruházából megfelelően megnyílik-e a SimplePay fizetőoldal. Amennyiben a fizetési felület betölt, az Önök rendszere is sikeresen frissítette a tanúsítványlánc új elemeit.
Abban az esetben, ha a fizetőoldal nem tölt be megfelelően (“Transaction does not exist” hibaüzenet jeleni meg a fizetőoldal helyett), kérjük levelünket továbbítsa weboldala/webáruháza üzemeltetője, vagy webshop szolgáltatója felé, és manuálisan végezzék el a tanúsítványlánc frissítésének implementálását.
A tanúsítvány az alábbi oldalról tölthető le, és frissíthető.

Összefoglalás

Röviden összefoglalva, a rendeléskor ha nem kerül át a vásárló a fizető oldalra, frissíteni kell a weboldalt kiszolgáló tárhelyen a tanúsítványt. Ezt a szolgáltató szerencsés esetben már megtette, vagy ha nem, akkor pótolja.

Probléma a frissítést követően

A frissítés viszont nem minden esetben megoldás. Többen kerestek meg minket azzal a problémával, hogy a szolgáltató elvégezte a módosítást, ám a hiba nem szűnt meg. A jelenség ilyenkor az, hogy a SimplePay szerverét meghívó függvénykönyvtár még valamiért a régi tanúsítványt szeretné használni akkor is, ha ez már le lett cserélve a szerveren.

Gyors megoldás

Egyértelmű volt számunkra, hogy ugyan az alap probléma nem nálunk van, ám megoldást kell erre nyújtanunk. Találtunk is egy megkerülő megoldást! 🙂
Ennek lényege, hogy felülírjuk a SimplePay tanúsítványt a jóval, ezáltal a hiba elhárul. Ennek bekapcsolásához fel kell rakni a bővítmény legfrissebb verzióját (1.4.1), illetve a modul beállításaiban (WooCommerce->Beállítások->Fizetési módok->SimplePay) be kell kapcsolni a “Helyi tanúsítvány használata” elemet. Ezt követően a fizetés gond nélkül el fog indulni.

Ha még nem ismered termékünket, nézd meg a SimplePay for wooCommerce bővítmény részleteit.

Cikk megosztása


Avatar for oaron

Szerző:

Ócsvári Áron évek óta foglalkozik webes fejlesztéssel. Egyedi WordPress bővítményeket készít a kkv szektornak.