Mi alapján választok tárhely szolgáltatót?

Évekig kerestem az igazit. Nagyon válogatós vagyok, sok kérésem van, így nem is olyan egyszerű velem az élet. Volt, hogy egyszerre három helyen is próbálkoztam, sőt olyan is, hogy csalódtam a választottamban…

Gyors kiszolgálás

Az egyik, ha nem a legfontosabb érv az oldalak gyors kiszolgálása. Ne legyen túl sok fennakadás, úgy érezzem, hogy minden rendben van. Ha a szerverek jól vannak optimalizálva, ennek nem szabad gondot jelentenie.
Egy szolgáltatónál ez már alap, de fontos, hogy figyeljék a tárhelyek leterheltségét, és riasszanak, ha valami gondot érzékelnek az oldal körül. Sajnos belefutottam már olyanba, hogy csak sokadik jelzésemre kezdték el megkeresni a lassulás okát. Végül valóban náluk volt a hiba, de nekem másfél napig folyamatosan lassú volt az oldalam.

Gyors, és pontos ügyfélszolgálat

Kiemelten fontos még az ügyfélszolgálat. Programozóként elég sokszor dolgozom éjjel, így a 0-24 órás elérhetőség a legjobb. Bevallom, elsőre amikor felhívtam egy 0-24-es szolgáltatót hajnali kettőkor, kissé hülyén éreztem magam. Azóta ebből sportot űzök, ahol ez fel van tüntetve, ott általában le is tesztelem.
Sokan csak hétköznap, 8-16 között elérhetőek. Ha nincsen probléma, akkor semmi gond, de amikor egy hosszú hétvégén azért áll minden, mert nincs ügyfélszolgálat, az nem túl kellemes érzés.
Az sem egyedi eset, hogy olyan ül a másik oldalon, aki nem ért ahhoz a területhez. Persze, ilyenkor nem egy rendszergazdával fog beszélni az ember (neki más a feladata), de azért nem árt, ha az ügyfélszolgálatos nagyjából tisztában van a dolgokkal.

Árazás, ügyintézés

Az elérhető csomagok, és a hozzájuk tartozó árak sem elhanyagolhatóak. Szolgáltatója válogatja, van ahol a méreteken kívül minden korlátlan, ebben az esetben viszont picivel talán többet kérnek el érte. Máshol vannak nagyon egyszerű csomagok is, ahol ugyan csak pár e-mail fiók és 500-1000 mb közötti tárhely van, de valakinek ez is bőven elég, ez 2-3000 Ft-ért már megrendelhető.
Nem elhanyagolható még a gyors ügyintézés sem. Legyen minimum bankkártyás illetve Paypal fizetési lehetőség. Ha így fizetek, utána rögtön jöjjön létre a tárhelyem, ne kelljen várni amíg egy ügyintéző kézzel “beaktiválja”.
Fontos, hogy legyen valamilyen szintű pénzvisszafizetési garancia. Ez általában 1 hónap szokott lenni, ami bőven elég a tárhely kipróbálására. Ha visszakérem a pénzemet, akkor ne kelljen heteket várni arra, hogy a pénzügyes kattintson hármat.

Kezelőfelület, beállítások

Legyen jó a tárhely kezelőfelülete. Én alapvetően Cpanel bolond vagyok, az összes hibája ellenére, de persze más kezelőfelület is jó lehet. A lényeg, hogy tudjam kezelni a különböző beállításokat (ftp, email domainek, stb), plusz ha kell, tudjak biztonsági mentést állítani, esetlegesen a Php verzióját változtatni. A legtöbb helyen ez is alap, bár találkoztam olyan szolgáltatóval, ahol külön kellett kérni hozzáférést a biztonsági mentéshez, és megmondták, hogy a felhasználói felületen ennek kezelését le is tiltották, mondván “lassítja a rendszert”.

Kit ajánlok?

Akikkel eddig csak jó tapasztalataim voltak:

  • Rackforest: Abszolút korrektek. Akinek fontos a magyar nyelvű ügyfélszolgálat, keresse őket bátran!
  • Tárhely.eu (Vps): A Tárhely.eu-val volt jó és rossz tapasztalatom is. A supportuk viszont valóban jó, az ügyfélszolgálat 2-3 órán belül válaszol (akár hétvégén is).
  • Siteground: Külföldi szolgáltató, eggyel magasabb árfekvésben. Viszont a szolgáltatásuk hibamentes, és a support is gyorsan reagál.

A lista bármikor változhat, a jelenlegi állás csak a személyes tapasztalataimat tükrözi.

Cikk megosztása


Avatar for oaron

Szerző:

Ócsvári Áron évek óta foglalkozik webes fejlesztéssel. Egyedi WordPress bővítményeket készít a kkv szektornak.